BlindDots- logo

Oamenii au, în general, multiple blocaje în decursul carierei lor profesionale. În marketing, aceste blocaje pot apărea extrem de des. Crearea unei campanii, de exemplu, vine la rândul ei cu multe întrebări:

● Cum se potrivește creativul cu publicul meu țintă?
● E destul de mare bugetul?
● Am ales canalele potrivite?

Sau chiar:
● Sunt suficient de bun pentru a face asta?
● Îmi voi atinge obiectivele?

Întâlnim des altfel de blocaje, care îi împiedică pe marketeri să crească, să se manifeste natural în profesie, să îmbrățișeze noi oportunități și, mai ales, să se bucure de ceea ce fac. Frica de eșec și lipsa de încredere în sine îi ține captivi. Aici intervenim noi!

 

Meaning prin mentorat și coaching

În experiența BlindDots, l-am întâlnit pe David – un marketer cu o experiență bună pentru vârsta lui. Deși are 22 de ani, are deja 3 ani de experiență în start-up-uri, agenții sau în diferite proiecte de freelancing.

Întâlnirea cu David a fost una naturală – voia să plece de la locul de muncă, într-un context mondial în care foarte mulți tineri își caută job-uri unde valoarea lor este recunoscută și apreciată. Această perioadă, denumită de mulți ”The Great Resignation”, s-a simțit și se simte încă în România.

David căuta un nou loc unde să poată echilibra viața personală, cu cea profesională . Astfel, ne-am gândit că pe lângă căutarea unui nou job, sesiunile de coaching și mentorat s-ar putea să-i prindă bine în identificarea blocajelor sale de la job-ul actual și ce ar fi bine să caute la un nou angajator, înainte de a semna contractul. 

Astfel, am început cu David sesiunile de mentorat și coaching.

 

Frica de feedback negativ

David a descoperit blocaje în jurul fricii lui de feedback negativ. Atunci când David trimitea un livrabil pentru job sau un client de la freelancing, aștepta, de multe ori cu frica-n suflet, feedback-ul negativ. Totuși, în foarte puține cazuri feedback-ul era cu adevărat negativ și a realizat că fricile sale nu erau reale.

Prin sesiunile de coaching, David a găsit soluția care îl ajută să gestioneze această Și, poate cel mai important, a înțeles valoarea feedback-ului în evoluția sa profesională. frică. Acum, David se dedublează – știe că valoarea muncii sale nu este dată de o singură rundă de feedback, oricât de negativ ar fi acela.

De asemenea, David și-a dat seama că ar ajuta dacă nu s-ar mai gândi dinainte, atât de obsesiv, la cum o să fie perceput livrabilul de către decision maker, ci la cum o să fie perceput de către publicul țintă – mult mai important în ecuația marketing-ului decât oricine altcineva. Știe să își pregătească argumentele pentru a convinge sau pentru a găsi varianta optimă, împreună cu decidenții.

 

Ce înseamnă munca pentru mine?


În următoarele sesiuni de coaching, am mers chiar mai adânc, ajungând la o întrebare crucială pentru David:

Ce înseamnă, pentru mine, munca?

Cât vreau să muncesc într-o zi?

Pentru ce fel de oameni vreau să muncesc?

Când a găsit răspunsul la întrebările de mai sus, a fost mult mai simplu să ia o decizie cu privire la job-ul pe care-l avea la momentul respectiv. A decis să facă o schimbare, să continue să caute job-ul potrivit pentru el, dar să-și dea de asemenea o perioadă de câteva săptămâni în care să se regăsească.

Cum continuăm?

În momentul de față, David continuă să colaboreze cu noi pe partea de coaching și mentorat. Ne vedem constant. David a înțeles că mentoratul și coaching-ul reprezintă un proces constant prin care trebuie să treacă un om de marketing care vrea să-și găsească direcția potrivită pentru el.


Uite ce spune el despre toată experiența de până acum:

Nu mă așteptam ca mentoratul să fie pentru mine. Am fost tot timpul o persoană pragmatică și rațională, fără să pun mult accent pe abstract, însă odată cu schimbările din viața mea, sănătatea mea mintală a avut nevoie de o îmbrățișare. Pentru mine, fix așa s-a simțit coaching-ul cu Raluca – o îmbrățișare la finalul căreia am simțit două mâini care m-au împins și mi-au spus: ”Go get them!”.

Te regăsești în povestea lui David? Alege unul din pachetele noastre create special pentru marketeri ca tine.

* pentru păstrarea confidențialității, numele omului de marketing a fost schimbat, dar povestea a rămas la fel de autentică. Mulțumim, David, pentru acest study case atât de personal și viu.